Qaraqalpaqstan Respublikasi' Ministrler Ken'esi

Qaraqalpaqstan Respublikasi'ni'n' Ma'mleketlik hu'kimet portali'



Betti PDF ta'rizde ju'klep ali'w Betti PDF ta'rizde ju'klep ali'w (90 Kb)    Versiyasi'    Betti doc ta'rizde ju'klep ali'w (90 KB)

Adillik ministrligi

 Sadikov
Janabay
 

Qoraqalpog'iston Respublikasi Adliya vaziri

 Manzil:

 230102, Nukus shahri, To’rtkul guzari 59 uy

 Telefon:

 0 (361) 223-93-94

 E-mail:

 qoraqalpoq@minjust.gov.uz,

 adillik.kr@exat.uz

 Qabul
 kunlari:

 Seshanba kuni soat 15:00 - 17:00

 

 

 
Atajanov
Alisher 
Erpulatovich

Qoraqalpog'iston Respublikasi Adliya  vazirining Birinchi o'rinbosari

 Manzil:

 230102, Nukus shahri, To’rtkul guzari 59 uy

 Telefon:

 0 (361) 223-95-11

 E-mail:

 qoraqalpoq@minjust.gov.uz,

 adillik.kr@exat.uz

 Qabul
 kunlari:

 Chorshanba,soat 15:00 - 17:00

 

 

VAKANT

Qoraqalpog'iston Respublikasi Adliya vaziri
o'rinbosari

 Manzil:

 230102, Nukus shahri, To’rtkul guzari 59 uy

 Telefon:

 0 (361)

 E-mail:

 qoraqalpoq@minjust.gov.uz,

 adillik.kr@exat.uz

 Qabul
 kunlari:

 Dushanba,  soat 10:00 - 12:00

 

 

 

Qoraqalpog'iston Respublikasi Adliya vazirligi

 O`zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi (keyingi o`rinlarda matnda Vazirlik deb yuritiladi) davlat boshqaruvi organi hisoblanadi.
O`zbekiston Respublikasi Adliya vaziri o`z maqomiga ko`ra O`zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tarkibiga kiradi.
Adliya vazirligi O`zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan faoliyatning alohida masalalari bo`yicha — bevosita O`zbekiston Respublikasi Prezidentiga bo`ysunadi.
 Vazirlik tizimiga Vazirlik markaziy apparati, Qoraqalpog`iston Respublikasi Adliya vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari, O`zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi huzuridagi Sud qarorlarini ijro etish, sudlar faoliyatini moddiy-texnika jihatidan va moliyaviy ta`minlash departamenti, boshqa adliya organlari va muassasalari kiradi (keyingi o`rinlarda matnda adliya organlari va muassasalari deb yuritiladi).
Adliya organlari va muassasalari mahalliy davlat hokimiyati organlaridan mustaqildir va bevosita Vazirlikka bo`ysunadi.
Vazirlik o`z faoliyatida O`zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga, O`zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, O`zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O`zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, shuningdek mazkur Nizomga amal qiladi.
 Adliya organlari va muassasalarini moddiy-texnik ta`minlash Vazirlikka ajratiladigan mablag`lar doirasida O`zbekiston Respublikasi Davlat byudjeti va Sudlar va adliya organlarini rivojlantirish jamg`armasi mablag`lari, shuningdek qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa mablag`lar hisobidan amalga oshiriladi.
O`zbekiston Respublikasi Adliya vazirligining markaziy apparati, Qoraqalpog`iston Respublikasi Adliya vazirligi va viloyatlar hamda Toshkent shahar adliya boshqarmalarining boshqaruv xodimlari mehnatiga haq to`lash Davlat byudjeti mablag`lari hisobidan amalga oshiriladi.
Vazirlik o`z faoliyatini boshqa davlat boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, huquqni muhofaza qiluvchi va nazorat tuzilmalari hamda boshqa tashkilotlar bilan o`zaro hamkorlikda amalga oshiradi.
Adliya organlari va muassasalari yuridik shaxs hisoblanadi, O`zbekiston Respublikasining Davlat gerbi tasvirlangan va o`z nomi yozilgan muhrga egadir.

Quyidagilar Vazirlikning asosiy vazifalari va faoliyat yo`nalishlari hisoblanadi:
fuqarolarning konstitutsiyaviy huquq va erkinliklarini ishonchli himoya qilishni, qonun ustuvorligini ta`minlashga yo`naltirilgan jamiyat va davlat qurilishi sohasida norma ijodkorligi va huquqni qo`llash amaliyoti sohasida yagona davlat siyosatini izchil amalga oshirish;
davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, huquqni muhofaza qiluvchi va nazorat tuzilmalarining norma ijodkorligi faoliyatini tizimli tahlil qilishni tashkillashtirish, ular tomonidan kiritiladigan yoki qabul qilinadigan qonun hujjatlari va boshqa hujjatlar loyihalarining O`zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, qonun hujjatlariga, mamlakatda olib borilayotgan islohotlarning maqsad va vazifalariga, shuningdek qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiqligini aniqlash yuzasidan har tomonlama ekspertizani amalga oshirish; amaldagi qonun hujjatlarida «oq dog`lar»ni, shuningdek davlat hokimiyati va boshqaruvi tizimida korruptsiyaning kelib chiqishiga, boshqa huquqbuzarliklar sodir etilishiga sharoit yaratayotgan qoidalar va normalarni aniqlash;
fuqarolik jamiyati institutlarining har tomonlama rivojlanishini, ularning aholining turli qatlamlari huquqlari va manfaatlarini himoya qilishda, mamlakatni demokratik yangilash va modernizatsiyalashda faol ishtirokini huquqiy ta`minlashga yo`naltirilgan chora-tadbirlarni amalga oshirish; O`zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, qonunlari va xalqaro shartnomalarida mustahkamlangan inson huquqlari va erkinliklarini himoya qilishni ta`minlash;
nodavlat notijorat tashkilotlari faoliyat ko`rsatishining qonuniyligini, tashkiliy-huquqiy asoslarini takomillashtirishni ta`minlash; mamlakatda ro`yxatdan o`tgan xalqaro va xorijiy nodavlat notijorat tashkilotlari faoliyatida qonun hujjatlari talablariga rioya etilishi ustidan tizimli monitoring o`tkazish;
jamiyatda aholining huquqiy ongini, huquqiy madaniyatni oshirishga va qonuniylikni mustahkamlashga yo`naltirilgan davlat organlari, jamoat birlashmalarining huquqiy targ`ibot va ma`rifat sohasidagi ishlarini samarali muvofiqlashtirishni amalga oshirish;
sudlar faoliyatini har tomonlama moddiy-texnikaviy va moliyaviy ta`minlash, sud hujjatlarining so`zsiz ijro etilishiga, sud hokimiyatining mustaqilligini yanada mustahkamlashga yo`naltirilgan davlat siyosatini, tashkiliy-huquqiy chora-tadbirlarni amalga oshirish;
notariat, advokatura, FHDYo organlari hamda fuqarolar va yuridik shaxslarga huquqiy xizmat ko`rsatuvchi boshqa tuzilmalar faoliyatining samaradorligini oshirishga yo`naltirilgan davlat tomonidan tartibga solish tizimini izchil takomillashtirib borish;
bozor islohotlarini chuqurlashtirishning normativ-huquqiy bazasini yanada takomillashtirish bo`yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish, kichik biznes, xususiy tadbirkorlik sub`ektlarining, xorijiy investorlar va xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi korxonalarning huquqlari va qonuniy manfaatlarini ishonchli himoya qilinishini ta`minlash, bu sohada byurokratik to`siq va g`ovlarni yaratishga yo`l qo`ymaslik;
shartnomaviy-huquqiy intizomni mustahkamlash, shartnomalarni, eng avvalo qishloq xo`jaligi ishlab chiqarish sohasida shartnomalarni tuzish va bajarishda xo`jalik yurituvchi sub`ektlarga amaliy huquqiy yordam ko`rsatish bo`yicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish va amalga oshirish;
tegishli davlat organlari bilan birgalikda xalqaro-huquqiy munosabatlar sohasida O`zbekiston Respublikasi manfaatlarining samarali huquqiy himoya qilinishini ta`minlash;
davlat va jamiyat qurilishi sohasini demokratlashtirishning zamonaviy talablari va jarayonlarini hisobga olgan holda huquqshunos kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash, ularning malakasini oshirish bo`yicha faoliyatni nazorat qilish va muvofiqlashtirish;
Vazirlik o`ziga yuklangan vazifalarni bajarish uchun quyidagi funktsiyalarni amalga oshiradi:
Norma ijodkorligi va huquqni qo`llash amaliyoti sohasida yagona davlat siyosatini izchil amalga oshirish sohasida:
a) qonunlar va boshqa normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash va huquqiy ekspertizadan o`tkazish sohasida:
davlat boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlarining norma ijodkorligi masalalari bo`yicha faoliyatini muvofiqlashtiradi va ularga uslubiy rahbarlikni amalga oshiradi;
norma ijodkorligi faoliyatini takomillashtirishning ustuvor yo`nalishlari bo`yicha takliflar ishlab chiqadi, ularning amalga oshirilishini ta`minlaydi;
O`zbekiston Respublikasi Prezidenti, O`zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining topshiriqlari bo`yicha va o`z tashabbusiga ko`ra qonunlar va boshqa normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqadi va ularni ko`rib chiqish uchun belgilangan tartibda kiritadi;
davlat boshqaruvi organlari tomonidan qonun loyihalarini tayyorlashning zarurligi masalalari bo`yicha oldindan kelishishni amalga oshiradi;
qonunlar va boshqa normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ularning O`zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, qonun hujjatlariga, mamlakatda olib borilayotgan islohotlarning maqsad va vazifalariga, shuningdek qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiqligini aniqlash yuzasidan tahlil qiladi va huquqiy ekspertizadan o`tkazadi;
qonunlar va boshqa normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ularda davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari tizimida korruptsiyaning kelib chiqishiga, boshqa huquqbuzarliklar sodir etilishiga sharoit yaratib beradigan, shuningdek tadbirkorlik sub`ektlari uchun ortiqcha ma`muriy va boshqa cheklovlarni joriy qiladigan qoida va normalarni, tadbirkorlik sub`ektlarida asossiz xarajatlarni vujudga keltiruvchi qoidalarni aniqlash yuzasidan tahlil qiladi;
davlat boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, huquqni muhofaza qiluvchi va nazorat tuzilmalarining norma ijodkorligi faoliyatini monitoring va tahlil qilishni amalga oshiradi;
qonun hujjatlarini O`zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga muvofiqlashtirish, huquqiy tartibga solishning tizimliligi va yaxlitligini ta`minlash, qonunchilikdagi «oq dog`lar»ni bartaraf qilish to`g`risida takliflar ishlab chiqadi, qonun hujjatlarini takomillashtirishga doir takliflarni tahlil qiladi va umumlashtiradi hamda ularni ko`rib chiqish uchun O`zbekiston Respublikasi Prezidenti va O`zbekiston Respublikasi Hukumatiga taqdim qiladi, qonun hujjatlarini kodekslashtirish bo`yicha ishlarni olib boradi;
davlat boshqaruvi organlari va mahalliy davlat hokimiyati organlarining normativ-huquqiy hujjatlari loyihalarini tayyorlash va huquqiy ekspertizadan o`tkazish bo`yicha uslubiy ko`rsatmalarni tasdiqlaydi;
O`zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining palatalari, ularning kengashlari, qo`mitalari va komissiyalari bilan qonunchilik faoliyatini takomillashtirish masalalari bo`yicha doimiy amaliy aloqada bo`ladi;
b) idoraviy norma ijodkorligi sohasida:
vazirliklar, davlat qo`mitalari va idoralarning normativ-huquqiy hujjatlarini davlat ro`yxatidan o`tkazadi;
vazirliklar, davlat qo`mitalari va idoralarning huquqiy hujjatlarini davlat ro`yxatidan o`tkazilishi lozim bo`lmagan hujjatlar toifasiga kiritish haqida qarorlar qabul qiladi;
idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarning davlat reestrini yuritadi;
vazirliklar, davlat qo`mitalari, idoralarning normativ-huquqiy hujjatlarni qabul qilish, davlat ro`yxatidan o`tkazish, e`lon qilish va manfaatdor shaxslar e`tiboriga etkazishning belgilangan tartibini bajarish bo`yicha ishini nazorat qiladi;
vazirliklar, davlat qo`mitalari va idoralarning normativ-huquqiy hujjatlarini davlat ro`yxatidan o`tkazishning ahvoli to`g`risida jamoatchilikni xabardor qilib turadi;
v) mahalliy davlat hokimiyati organlarining norma ijodkorligi sohasida:
mahalliy davlat hokimiyati organlarining normativ-huquqiy hujjatlari loyihalarini huquqiy ekspertizadan o`tkazadi;
mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan qabul qilinadigan normativ-huquqiy hujjatlarni qabul qilish, e`lon qilish va manfaatdor shaxslar e`tiboriga etkazishning belgilangan tartibiga rioya qilinishi ustidan nazoratni amalga oshiradi;
g) qonunchilikni tizimlashtirish sohasida:
O`zbekiston Respublikasining normativ-huquqiy hujjatlarini davlat hisobiga oladi va qonun hujjatlarini turkumlashtirish ishlarini olib boradi;
O`zbekiston Respublikasining qonunlari, O`zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, O`zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, O`zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari, vazirliklari, davlat qo`mitalari va idoralari, mahalliy davlat hokimiyati organlarining normativ-huquqiy hujjatlarining nazorat nusxalarini yuritadi;
O`zbekiston Respublikasining normativ-huquqiy hujjatlari bankini (fondini) shakllantiradi;
Qonunchilik tarmoqlari umumhuquqiy klassifikatorini tasdiqlaydi, normativ-huquqiy hujjatlarga klassifikator asosida kodlar beradi;
davlat boshqaruvi organlari va mahalliy davlat hokimiyati organlarida qonun hujjatlarining turkumlashtirilgan hisobini yuritish qoidalarini belgilaydi va ularga rioya qilish ustidan nazoratni amalga oshiradi;
d) adliya organlari va muassasalari faoliyati sohasidagi qonun hujjatlarini qo`llash bo`yicha xulosalar beradi;
8.3. Mamlakatimizda ro`yxatdan o`tkazilgan mahalliy, shuningdek chet el nodavlat notijorat tashkilotlarining faoliyatida qonun hujjatlari talablariga rioya etilishi ustidan tizimli monitoringni amalga oshirish sohasida:
nodavlat notijorat tashkilotlarini, shu jumladan, jamoat birlashmalari, diniy tashkilotlar, siyosiy partiyalar, xalqaro va xorijiy nodavlat (nohukumat) notijorat tashkilotlarining vakolatxonalari va filiallarini davlat ro`yxatidan o`tkazadi;
o`zi tomonidan ro`yxatdan o`tkazilgan nodavlat notijorat tashkilotlarining davlat reestrini yuritadi;
nodavlat notijorat tashkilotlari tomonidan qonun hujjatlariga, ustav faoliyatiga, ta`sis hujjatlariga, qayta ro`yxatdan o`tkazish va tugatish tartibiga rioya etilishi ustidan nazorat qiladi;
nodavlat notijorat tashkilotlariga ajratilgan mablag`lar, grantlar, boshqa moliyaviy va moddiy resurslardan oqilona va maqsadli foydalanilishini ta`minlash bo`yicha chora-tadbirlar ko`radi;
nodavlat notijorat tashkilotlari faoliyat ko`rsatishlarining tashkiliy-huquqiy asoslarini, ularning ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish dasturlarini amalga oshirishda, gumanitar muammolarni hal qilishda, mamlakat aholisining turli qatlamlari huquqlari, erkinliklari va manfaatlarini himoyalashda faol qatnashishini takomillashtirish bo`yicha takliflarni ishlab chiqadi;
qonun hujjatlarini buzayotgan va taqiqlangan faoliyat bilan shug`ullanayotgan nodavlat notijorat tashkilotlarini aniqlash maqsadida davlat boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, huquqni muhofaza qiluvchi organlar bilan o`zaro hamkorlik qiladi;
nodavlat notijorat tashkilotlarining chet el fuqarolari bo`lgan xodimlarini, shuningdek ularning qaramog`ida bo`lgan oila a`zolarini akkreditatsiyadan o`tkazadi;
xalqaro va xorijiy nodavlat (nohukumat) notijorat tashkilotlarining vakolatxonalari va filiallari tomonidan tadbirlar (konferentsiyalar, seminarlar, treninglar, yig`ilishlar, aktsiyalar va shu kabilar) o`tkazilishini hamda ular tomonidan bosma, audiovizual va boshqa materiallar tayyorlanishi va tarqatilishini kelishadi;
nodavlat notijorat tashkilotlarining faoliyati haqida, shu jumladan, ajratilgan mablag`lardan foydalanilishi haqidagi hisobotlarni qabul qiladi;
nodavlat notijorat tashkilotlari tomonidan qonun hujjatlari buzilganda, ularning faoliyatini to`xtatib qo`yish yoki ularni tugatish to`g`risida takliflar tayyorlaydi va belgilangan tartibda sudga ko`rib chiqish uchun kiritadi;
siyosiy partiyalarning ustav faoliyatini moliyalashtirish uchun qonun hujjatlarida belgilangan tartibda ajratilgan davlat mablag`larini ular o`rtasida taqsimlaydi;
O`zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, qonunlari va xalqaro shartnomalarida mustahkamlangan inson huquqlari va erkinliklarini himoya qilishni ta`minlash sohasida:
inson huquqlari sohasidagi qonun hujjatlarini doimiy ravishda tahlil qiladi va uni takomillashtirish yuzasidan takliflar kiritadi;
davlat boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, huquqni muhofaza qiluvchi organlar tomonidan O`zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, qonunlari va xalqaro shartnomalarida mustahkamlangan inson huquqlari va erkinliklariga rioya etilishi ustidan nazoratni amalga oshiradi;
xalqaro tajribani o`rganadi va xalqaro-huquqiy normalarning O`zbekiston Respublikasi qonunchiligiga implementatsiya qilish bo`yicha takliflar kiritadi;
fuqarolarning huquqiy ongi va huquqiy madaniyati darajasini oshirish, aholida inson huquqlari va erkinliklariga hurmat ruhini, qonunga itoatkorlikni shakllantirish bo`yicha chora-tadbirlarni ishlab chiqadi;
davlat organlarida inson huquqlari sohasidagi qonun hujjatlariga rioya qilinishi holatini tahlil qiladi va umumlashtiradi hamda ularni yaxshilash yuzasidan tegishli davlat organlariga takliflar kiritadi;
inson huquqlari va erkinliklarini himoya qilishda advokaturaning rolini kuchaytirishga, fuqarolik jamiyati institutlarining rivojlanishiga hamda ularning huquqiy asoslari mustahkamlanishiga ko`maklashadi;
O`zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Inson huquqlari bo`yicha vakili (ombudsman) va Inson huquqlari bo`yicha O`zbekiston Respublikasi milliy markazi bilan o`zaro hamkorlik qiladi, shu jumladan inson huquq va erkinliklariga rioya qilinishi monitoringini amalga oshirish sohasida;
fuqarolarning o`z konstitutsiyaviy huquqlari va erkinliklari buzilishi to`g`risidagi murojaatlarini xolisona va har tomonlama ko`rib chiqishini ta`minlaydi, ular bo`yicha qonun hujjatlariga muvofiq choralar ko`radi;
Davlat organlari, jamoat tashkilotlarining huquqiy targ`ibot bo`yicha ishlarini samarali muvofiqlashtirish sohasida:
huquqiy targ`ibot va huquqiy ta`limning ahvolini tahlil qiladi, ularni yaxshilash bo`yicha takliflar ishlab chiqadi;
jamiyatda huquqiy ongni, huquqiy madaniyatni oshirish va qonuniylikni mustahkamlashga qaratilgan huquqiy bilimlarning aholi o`rtasida targ`ib qilinishini tashkil etadi;
huquq sohasidagi ta`lim ishlarining uslubiy jihatdan ta`minlanishini tashkil etadi, huquqiy tarbiya va ta`limning zamonaviy shakllarini joriy etish bo`yicha tavsiyalar ishlab chiqadi;
oliy va o`rta maxsus, kasb-hunar ta`limi muassasalarining talabalari va o`quvchilari uchun yuridik darsliklar, o`quv qo`llanmalari, normativ-huquqiy hujjatlar to`plamlari, shuningdek boshqa yuridik adabiyotlar nashr etish rejalarini ishlab chiqadi va nashr etilishini tashkil etadi;
jamiyatni huquqiy axborot bilan ta`minlash tizimini takomillashtirish bo`yicha dasturlar va tadbirlarni ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
adliya organlari va muassasalari uchun huquqiy axborotni yig`ish, qayta ishlash va tahlil qilishning dasturiy-texnik vositalari va texnologiyalari joriy etilishini tashkil qiladi;
adliya organlari va muassasalarini zarur qonunchilik materiallari bilan ta`minlash choralarini ko`radi;
O`zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari ma`lumotlari milliy bazasini yaratish va saqlashni tashkil qiladi, yuridik va jismoniy shaxslarning undan belgilangan tartibda foydalanishini ta`minlaydi;
davlatlararo huquqiy axborotlar almashishni amalga oshiradi;
kodekslar va qonun hujjatlari to`plamlarining, shu jumladan, normativ-huquqiy hujjatlarni e`lon qilishning rasmiy manbai hisoblangan «O`zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to`plami», shuningdek O`zbekiston Respublikasi Tashqi ishlar vazirligi bilan birgalikda «O`zbekiston Respublikasi xalqaro shartnomalari to`plami»ning rasmiy nashr etilishini tashkil etadi;
tegishli davlat boshqaruvi organlari bilan birgalikda normativ-huquqiy hujjatlarni e`lon qilish va tarqatish, qonun hujjatlari ma`lumotlarining elektron bazasini yaratish qoidalarini belgilaydi, ularning ijro etilishini ta`minlash chora-tadbirlarini ko`radi;
Sudlar faoliyatini moddiy-texnik va moliyaviy ta`minlash, shuningdek sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini majburiy ijrosini ta`minlash sohasida:
sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini majburiy ijrosini ta`minlaydi;
sudlar faoliyatini moddiy-texnik va moliyaviy ta`minlash bo`yicha belgilangan tartibda chora-tadbirlarni amalga oshiradi va uning takomillashtirilishi bo`yicha takliflar tayyorlaydi;
sudlarning binolarini qurish va ta`mirlashga ajratilgan mablag`lar samarali o`zlashtirilishini ta`minlaydi va sudlarning faoliyati uchun tegishli shart-sharoitlar yaratish bo`yicha chora-tadbirlar ko`radi;
sud`yalar va sud jarayonlarining xavfsizligini ta`minlash bo`yicha ishlarni tashkil etadi;
sud`yalar va sudlar apparati xodimlarining mehnat sharoitlari, moddiy va ijtimoiy ta`minotini yaxshilash bo`yicha takliflar ishlab chiqadi va tegishli organlarga kiritadi;
Huquqiy xizmat ko`rsatishning davlat tomonidan tartibga solinishini amalga oshirish sohasida:
a) notariat va fuqarolik holati dalolatnomalarini ro`yxatga olish faoliyatini tashkil etish bo`yicha:
davlat notarial idoralarini tashkil etadi va tugatadi, notarius lavozimini ta`sis etadi va tugatadi;
davlat notarial idoralari reestrini yuritadi;
notarius stajyori faoliyatini tashkil etish tartibini belgilaydi, O`zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi huzuridagi Oliy malaka komissiyasi va Qoraqalpog`iston Respublikasi, adliya boshqarmalari huzuridagi malaka komissiyalari to`g`risidagi nizomlarni tasdiqlaydi;
chet elda foydalanish uchun mo`ljallangan hujjatlardagi notariuslar imzosining va ularning muhri ko`chirmasining haqiqiyligini tasdiqlaydi, notariat faoliyati bilan bog`liq bo`lgan boshqa funktsiyalarni bajaradi;
O`zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalariga muvofiq tegishli rasmiy hujjatlarga apostil` qo`yadi;
notarial ish yuritish qoidalarini, notariuslar tomonidan notarial harakatlarni amalga oshirish tartibi to`g`risidagi yo`riqnomalarni, notarial harakatlar, tasdiqlovchi yozuvlar va guvohnomalarni ro`yxatga olish reestrlari shaklini tasdiqlaydi, O`zbekiston Respublikasining «Notariat to`g`risida»gi Qonunida nazarda tutilgan boshqa vakolatlarni amalga oshiradi;
notariuslar tomonidan kasb majburiyatlarining, shu jumladan notarial ish yurituv qoidalarining bajarilishi yuzasidan belgilangan tartibda nazoratni amalga oshiradi, ularning ishini tahlil qiladi va umumlashtiradi;
davlat notarial idoralarini qat`iy hisobdagi gerbli (maxsus) blankalar bilan ta`minlaydi;
fuqarolik holati dalolatnomalarini ro`yxatga olishni tashkil qiladi, FHDYo organlari faoliyatiga rahbarlikni amalga oshiradi va ularni nazorat qiladi;
FHDYo organlarini tashkil qiladi, qayta tashkil qiladi va tugatadi, ularning ishini tekshiradi, tahlil qiladi va umumlashtiradi;
FHDYo va notariat idoralari xodimlari tomonidan fuqarolarga huquqiy xizmat ko`rsatish darajasini oshirish bo`yicha chora-tadbirlarni ko`radi;
fuqarolik holati dalolatnomalarini yozish blankalari namunalarini tasdiqlaydi;
FHDYo organlarini va O`zbekiston Respublikasining chet davlatlardagi konsullik muassasalarini qat`iy hisobdagi gerbli guvohnomalar blankalari bilan ta`minlaydi;
notariat va FHDYo organlari faoliyatini tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlarni ishlab chiqadi va tasdiqlaydi, ushbu organlar uchun ko`rsatmalar va uslubiy tushuntirishlar beradi, shuningdek O`zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishgan holda davlat notarial idoralarining notariuslari tomonidan amalga oshiriladigan huquqiy va texnik tusdagi qo`shimcha harakatlar, FHDYo organlari tomonidan jismoniy shaxslarga ko`rsatiladigan pulli xizmatlar ro`yxatlarini, ushbu harakatlar amalga oshirilganligi va xizmatlar ko`rsatilganligi uchun, shuningdek notarial arxivlar tomonidan yuridik va jismoniy shaxslarga notarial tasdiqlangan hujjatlar dublikatlari, ro`yxatlardan ko`chirmalar, ma`lumotnomalar va arxiv hujjatlarining nusxalari berilganligi uchun to`lovlar miqdorlarini tasdiqlaydi;
b) advokatura va yuridik yordam tizimini rivojlantirish bo`yicha:
O`zbekiston Respublikasi Advokatlar palatasi va advokatlik tuzilmalarining faoliyatida ko`maklashadi;
O`zbekiston Respublikasi Advokatlar palatasi bilan birgalikda malaka komissiyalari vakolatlari va faoliyatini tashkil etish tartibini belgilaydi;
O`zbekiston Respublikasi Advokatlar palatasi bilan birgalikda O`zbekiston Respublikasi Advokatlar palatasi huzuridagi Oliy malaka komissiyasi tarkibini tasdiqlaydi;
advokatlarga litsenziyalar berishni va advokatlik tuzilmalarini (advokatlik byurolari, advokatlik firmalari va advokatlik hay`atlari) davlat ro`yxatidan o`tkazishni, shuningdek yuridik maslahatxonalarni hisobga qo`yishni amalga oshiradi;
tegishli adliya organida davlat ro`yxatidan o`tgan (hisobga qo`yilgan) advokatlik tuzilmalarida ishlayotgan advokatlarning Yig`ma davlat reestrini yuritadi;
advokatlar malakasini oshirish bo`yicha tadbirlarni amalga oshirishga ko`maklashadi;
O`zbekiston Respublikasi Advokatlar palatasi bilan kelishilgan holda advokatlik tuzilmalarining statistika ma`lumotlarni taqdim qilish shakllarini tasdiqlaydi va muddatlarini belgilaydi;
advokatlik guvohnomasining shaklini va uni berish tartibini tasdiqlaydi;
advokat tomonidan ishni olib borishga order shaklini tasdiqlaydi;
advokatlar tomonidan litsenziya talablari va shartlariga, shuningdek advokatlik tuzilmalari tomonidan ta`sis hujjatlariga, ustav faoliyatiga, qayta ro`yxatdan o`tkazish va tugatish tartibiga rioya qilishi ustidan nazoratni amalga oshiradi;
v) davlat va xo`jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa davlat tashkilotlarning yuridik xizmatini rivojlantirish bo`yicha:
davlat va xo`jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa davlat tashkilotlarida huquqiy ishlarni muvofiqlashtirishni amalga oshiradi, ularni yaxshilashga doir tavsiyalar ishlab chiqadi;
yuridik xizmatlar xodimlari va boshqa mansabdor shaxslar tomonidan yo`l qo`yilgan yuridik xizmatlar faoliyatini tartibga soladigan aniqlangan qonun hujjatlari talablari buzilishlarini bartaraf etishga yo`naltirilgan, shuningdek aybdor shaxslarni qonun hujjatlarida nazarda tutilgan javobgarlikka tortish bo`yicha o`z vakolati doirasida chora-tadbirlar ko`radi;
mahalliy davlat hokimiyati organlarining yuridik xizmati xodimlarini tayinlashda qatnashadi;
davlat va xo`jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa davlat tashkilotlari yuridik xizmatlariga huquqiy ishlarga taalluqli ko`rsatmalar beradi;
davlat va ho`jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa davlat tashkilotlari yuridik xizmatlari xodimlarini attestatsiyadan o`tkazadi va attestatsiyadan o`tganligi to`g`risida guvohnoma beradi;
yuridik xizmatlar xodimlarining malakasini oshirishni tashkillashtiradi va malaka oshirishni o`taganligi haqida sertifikat beradi;
yuridik xizmatlar xodimlarini hisobini yuritadi;
yuridik xizmatlarining ma`lumotlar bazasini tuzish va yuritish tartibini, ma`lumotlar bazasiga kiritish uchun ma`lumot taqdim etish shakllari va muddatlarini belgilaydi;
Tadbirkorlikni rivojlantirishning normativ-huquqiy bazasini takomillashtirish, kichik biznes, xususiy tadbirkorlik, xorijiy investorlar va xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi korxonalarning huquqlari va qonuniy manfaatlari ishonchli himoya qilinishini ta`minlash sohasida:
tadbirkorlikni huquqiy ta`minlash va rivojlantirishning samaradorligini oshirishga, tadbirkorlik sub`ektlari, xorijiy investorlar va xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi korxonalarning huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilishga qaratilgan kompleks tashkiliy-huquqiy chora-tadbirlarni ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
tadbirkorlik sub`ektlari, xorijiy investorlar va xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi korxonalar faoliyatini tartibga solish hamda ularni qo`llab-quvvatlash bo`yicha qonun hujjatlariga rioya qilinishi ustidan nazoratni ta`minlaydi;
tadbirkorlik sub`ektlari, xorijiy investorlar va xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi korxonalarning huquqlarini himoya qilish, mikrofirmalar, kichik korxonalar, xorijiy investorlar va xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi korxonalarni tashkil etish va samarali faoliyat ko`rsatishi uchun qulay huquqiy va tashkiliy shart-sharoitlar yaratish bo`yicha qonun hujjatlarini qo`llash amaliyotini o`rganadi, shuningdek uni takomillashtirish yuzasidan takliflar kiritadi;
nazorat qiluvchi organlar tomonidan xo`jalik yurituvchi sub`ektlarning, shu jumladan yakka tartibdagi tadbirkorlarning faoliyatini tekshirishlar o`tkazilishining qonuniyligi ustidan nazoratni ta`minlaydi;
Tekshirishlarni ro`yxatga olish kitobining shakli va to`ldirish tartibini tasdiqlaydi, tadbirkorlik sub`ektlari o`rtasida uning tarqatilishini ta`minlaydi va uni to`ldirish tartibiga rioya qilinayotganligi bo`yicha monitoring amalga oshiradi;
tadbirkorlik sub`ektlari, xorijiy investorlar va xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi korxonalarning buzilgan huquqlarini tiklash bo`yicha choralar ko`radi;
davlat tuzilmalari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, shuningdek ularning mansabdor shaxslari tomonidan tadbirkorlik sub`ektlari, xorijiy investorlar va xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi korxonalar faoliyatiga noqonuniy aralashish holatlarini tegishli ma`lumotlar bazasini shakllantirgan holda aniqlaydi, o`rganadi va monitoringini amalga oshiradi;
tadbirkorlik sub`ektlari, xorijiy investorlar va xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi korxonalarning ularning huquqlari va qonuniy manfaatlari buzilishi holatlari bo`yicha murojaatlarini ko`rib chiqadi, ko`rilgan chora-tadbirlar to`g`risida ularni xabardor qiladi;
Shartnomaviy-huquqiy intizomni mustahkamlash sohasida:
xo`jalik yurituvchi sub`ektlarga shartnomalarni, eng avvalo qishloq xo`jaligi ishlab chiqarishi sohasidagi xo`jalik shartnomalarini tuzishda va bajarishda huquqiy yordam ko`rsatadi;
shartnomaviy-huquqiy intizomni mustahkamlash yuzasidan belgilangan tartibda takliflar ishlab chiqadi va kiritadi;
xo`jalik yurituvchi sub`ektlar, eng avvalo, ularning mansabdor shaxslarini shartnoma intizomini buzganligi uchun javobgarlikka tortish bo`yicha belgilangan chora-tadbirlar qo`llanishi ustidan nazorat olib boradi;
xo`jalik yurituvchi sub`ektlar rahbarlarining shartnoma intizomiga rioya qilishi bo`yicha mas`uliyatini oshirish yuzasidan ish olib boradi;
qishloq xo`jaligida shartnomalar tuzish va bajarishda xo`jalik yurituvchi sub`ektlarning qonunchilikka rioya qilishi ustidan nazorat olib boradi;
Yuridik shaxslarni davlat ro`yxatidan o`tkazish, ularni tashkil etishda qonunchilikka rioya qilinishini ta`minlash sohasida:
auditorlik tashkilotlarini, sug`urtalovchilar va sug`urta brokerlarini, birjalarni, O`zbekiston Respublikasi Prezidenti va O`zbekiston Respublikasi Hukumatining tegishli qarorlari bilan tashkil etiladigan xo`jalik boshqaruvi organlarini, shuningdek xorijiy investitsiyalar ishtirokidagi korxonalarni, soliq maslahatchilari tashkilotlarini, bozorlarni, lombardlarni va qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollarda boshqa yuridik shaxslarni davlat ro`yxatidan o`tkazadi;
yuridik shaxslarni davlat ro`yxatidan o`tkazishda qonuniylikka rioya qilinishini ta`minlaydi;
o`zi tomonidan ro`yxatdan o`tkazilgan yuridik shaxslarning davlat reestrini yuritadi;
moliya-xo`jalik faoliyatini amalga oshirmayotgan va o`z ustav fondlarini qonun hujjatlarida belgilangan muddatlarda shakllantirmagan korxonalarni tugatish bo`yicha belgilangan tartibda chora-tadbirlar ko`radi;
 «bir darcha» tamoyili bo`yicha tadbirkorlik sub`ektlariga davlat xizmatlarini ko`rsatishning, shu jumladan ro`yxatga olish, ruxsat berish va litsenziyalash tartib-taomillarining qonun hujjatlarida belgilangan tartibini murakkablashtiradigan turli shakllarini qo`llashga, shuningdek tadbirkorlik sub`ektlariga to`sqinlik qiluvchi boshqa byurokratik to`siqlarga yo`l qo`ymaslik maqsadida «bir darcha» tamoyili bo`yicha tadbirkorlik sub`ektlariga davlat xizmatlarini ko`rsatadigan yagona markazlar faoliyatida qonuniylikni ta`minlash ustidan nazoratni amalga oshiradi;
 «bir darcha» tamoyili bo`yicha tadbirkorlik sub`ektlariga davlat xizmatlarini ko`rsatadigan yagona markazlar faoliyatini muvofiqlashtiradi va uslubiy yordam ko`rsatadi;
Xalqaro-huquqiy munosabatlar sohasida O`zbekiston Respublikasining manfaatlarini samarali huquqiy himoya qilishni ta`minlash sohasida:
belgilangan tartibda O`zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalarini tuzish bo`yicha takliflarni kelishadi, O`zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalarini tayyorlash va ijro etishda ishtirok etadi;
O`zbekiston Respublikasining huquqiy yordam ko`rsatish to`g`risidagi xalqaro shartnomalarini tayyorlash, tuzish va bajarish haqida belgilangan tartibda takliflar taqdim etadi;
O`zbekiston Respublikasi tomonlardan biri hisoblanadigan xalqaro-huquqiy hujjatlar, shu jumladan O`zbekiston Respublikasi Hukumati kafolati ostida tuzilgan qarz va kredit shartnomalari bo`yicha yuridik xulosalar beradi;
xalqaro shartnomalar loyihalarini huquqiy ekspertizadan o`tkazadi;
o`z vakolatlari doirasida boshqa davlatlarning tegishli organlari, shuningdek xalqaro tashkilotlar bilan hamkorlik to`g`risida shartnomalar tuzadi;
xalqaro-huquqiy axborot masalalari bo`yicha ma`lumotlar bankini tashkil etadi;
o`z vakolatlari doirasida xorijiy davlatlarda O`zbekiston Respublikasi va uning fuqarolarining huquqlari va qonuniy manfaatlarini himoya qilishni ta`minlaydi;
xorijiy davlatlar sudlarida va xalqaro arbitrajlarda tomonlardan biri O`zbekiston Respublikasi bo`lgan nizolar ko`rib chiqilayotganda vakillik qiladi;
O`zbekiston Respublikasi Prezidenti va eks-Prezidentining huquqlarini va qonuniy manfaatlarini huquqiy, shu jumladan sudda himoya qilishni amalga oshiradi;
Zamonaviy talablarni hamda davlat va jamiyat qurilishi sohasidagi demokratlashtirish jarayonlarini hisobga olgan holda huquqshunos kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish faoliyatini nazorat qilish va muvofiqlashtirish sohasida:
davlat organlarining yuridik kadrlarga bo`lgan ehtiyojini aniqlaydi, ularni Toshkent davlat yuridik universitetida, Toshkent yuridik kollejida, Toshkent davlat yuridik universiteti huzuridagi akademik litseyda va Vazirlik tizimining boshqa ta`lim muassasalarida tayyorlash ishlarini tashkil etadi va rahbarlik qiladi;
huquqshunos kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishni amalga oshiruvchi ta`lim muassasalarini akkreditatsiya qilishda, ularning pedagog va ilmiy xodimlarini attestatsiyadan o`tkazishda ishtirok etadi;
zamonaviy talablar hamda davlat va jamiyat qurilishi sohasidagi demokratlashtirish jarayonlarini, standartlarni hisobga olgan holda huquqshunos kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil etadi;
kadrlar ishini, huquqshunoslar tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish tizimini takomillashtirish bo`yicha takliflar ishlab chiqadi;
adliya organlari va muassasalarining kadrlar zaxirasini yaratadi, ularni tayyorlash va stajirovkadan o`tishini tashkil etadi, tanlashni amalga oshiradi va belgilangan tartibda joy-joyiga qo`yishda qatnashadi, ularni qayta tayyorlashni tashkil etadi;
Fuqarolar va tashkilotlarning murojaatlarini ko`rib chiqish sohasida:
adliya organlari va muassasalari xodimlarining noqonuniy harakatlari ustidan fuqarolarning shikoyat va arizalarini ko`rib chiqadi, ushbu masalalar bo`yicha shikoyat va arizalarning har tomonlama xolisona ko`rib chiqilishini ta`minlaydi;
qonunchilikning buzilishi holatlari yuzasidan tushgan shikoyatlar bo`yicha zarur hollarda joylarda mutasaddi tashkilotlar va mutaxassislar bilan birgalikda tekshirish o`tkazgan holda adolatli qarorlar qabul qilinishini ta`minlaydi;
adliya organlari va muassasalarining shikoyat va arizalarni ko`rib chiqish bilan bog`liq faoliyatini o`rganadi, bu yo`nalishdagi ishlarni takomillashtirish bo`yicha takliflarni umumlashtiradi va kiritadi;
Huquqiy statistika sohasida:
davlat organlari va boshqa organlardan olingan huquqiy statistika ma`lumotlarini umumlashtiradi va tahlil qiladi;
adliya organlari va muassasalarida statistika hisoboti va birlamchi hisobga olish hujjatlari shakllarini ishlab chiqadi;
advokatura faoliyati to`g`risidagi statistika ma`lumotlarini o`rganadi;
fuqarolik holati dalolatnomalari va notarial harakatlarni ro`yxatga olish, shuningdek adliya organlari va muassasalari faoliyatining boshqa yo`nalishlari bo`yicha statistikasini yuritadi;
doimiy faoliyat ko`rsatuvchi hakamlik sudlari hisobini ro`yxatdan o`tkazish va muvaqqat hakamlik sudlarini hisobga olishni amalga oshiradi;
Adliya organlari va muassasalarini moliyalashtirish va moddiy-texnik ta`minlashni amalga oshirish sohasida:
adliya organlari va muassasalari xodimlarining moddiy va ijtimoiy ta`minoti to`g`risidagi takliflarni ishlab chiqadi;
adliya organlari va muassasalarini moddiy-texnik ta`minlashni tashkil etadi, adliya organlari va muassasalari binolarini, shu jumladan davlat notarial idoralari, FHDYo organlari, sud ijrochilari bo`limlarini kapital qurish va ta`mirlash choralarini ko`radi, mahalliy davlat hokimiyati organlari va O`zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga tegishli takliflar kiritadi;
adliya organlari va muassasalarini belgilangan tartibda moliyalashtirishni amalga oshiradi, adliya organlari va muassasalarida buxgalteriya hisobi va hisobotini tashkil etadi va nazorat qiladi;
adliya organlari va muassasalarining moliyaviy-xo`jalik faoliyati yuzasidan nazoratni amalga oshiradi;
Sud-ekspert, ilmiy va ta`lim muassasalarini rivojlantirish sohasida::
huquqiy fanlarni rivojlantirish choralarini ko`radi, sud ekspertizasi sohasida ilmiy-tadqiqot, ekspertlik ishlarini tashkil etadi;
O`zbekiston Respublikasi davlat sud-ekspert muassasalari faoliyatini muvofiqlashtiradi va unga ilmiy-uslubiy rahbarlikni amalga oshiradi, shuningdek Sud ekspertizasi muammolari bo`yicha kengashni boshqaradi;
X. Sulaymonova nomidagi Respublika sud ekspertiza markazi, Respublika yuristlar malakasini oshirish markazi, Toshkent davlat yuridik universiteti, Toshkent yuridik kolleji va boshqa adliya muassasalari faoliyatiga rahbarlikni amalga oshiradi;
Vazirlik ӯziga yuklatilgan vazifa va funktsiyalarni bevosita, shuningdek adliya organlari va muassasalari orqali amalga oshiradi.
 


Ko'rip shi'g'i'ldi': 4110