Qoraqalpog'iston Respublikasi Vazirlar Kengashi

Qoraqalpog'iston Respublikasining Davlat hukumat portali


Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгашининг янги расмий веб-сайтига ўтиш. http://karakalpakstan.uz


Sahifani PDF tarzda yuklab olish Sahifani PDF tarzda yuklab olish (69 Kb)    Versiyasi    Sahifani doc tarzda yuklab olish (69 KB)

o`zbekiston-respublikasining-davlat-xavfsizligi-tizimini-takomillashtirish-chora-tadbirlari-to`g`risida

Davlat tuzilmasi va davlat chegaralari daxlsizligini ishonchli himoya qilish, inson huquqlari va erkinliklariga og`ishmay rioya etish, jamiyatdagi millatlararo totuvlik, diniy bag`rikenglik, tinchlik va osoyishtalik – demokratik huquqiy davlat qurishning hamda mamlakatni jadal ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning muhim shartlaridan hisoblanadi. 

O`zbekiston Respublikasi Milliy xavfsizlik xizmati mamlakatning konstitutsiyaviy tuzumi, suvereniteti, hududiy yaxlitligi, iqtisodiy va mudofaa salohiyatini tashqi va ichki tahdidlardan himoya qilish tizimida alohida o`rin tutadi. 

Shu bilan birga, Milliy xavfsizlik xizmatining maqomi, vazifalari va vakolatlari doirasini aniq belgilab beruvchi qonun hujjati yaratilmay turib, unga milliy xavfsizlikni ta`minlashning barcha jihatlari yuklatilgani ushbu idoraning davlat organlari faoliyatining barcha sohalariga asossiz aralashuviga shart-sharoit yaratib berdi. 

Mamlakatni rivojlantirishning hozirgi bosqichidagi ustuvor yo`nalishlar, davlat va ijtimoiy hayotning barcha sohalarini isloh qilish borasidagi vazifalarni samarali amalga oshirish davlat xavfsizligini ta`minlashning sifat jihatdan yangi tizimini shakllantirishni taqozo etadi. 

O`zbekiston Respublikasining konstitutsiyaviy tuzumi, suvereniteti, hududiy yaxlitligi va manfaatlarini tashqi va ichki tahdidlardan himoya qilish borasidagi faoliyatni tubdan takomillashtirish maqsadida, shuningdek, 2017-2021 yillarda O`zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo`nalishi bo`yicha Harakatlar strategiyasi vazifalariga muvofiq: 

1. O`zbekiston Respublikasi Milliy xavfsizlik xizmati O`zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmati sifatida qayta tashkil etilsin. 

Belgilansinki, O`zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmati O`zbekiston Respublikasi Milliy xavfsizlik xizmatining huquqlari, majburiyatlari va shartnomalari bo`yicha huquqiy voris hisoblanadi. 

O`zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmati O`zbekiston Respublikasining konstitutsiyaviy tuzumi, suvereniteti, hududiy yaxlitligi va manfaatlarini tashqi va ichki tahdidlardan himoya qiluvchi maxsus vakolatli organ etib belgilansin. 

2. O`zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmati (bundan buyon Xizmat deb yuritiladi) faoliyatini tashkil etishning ustuvor yo`nalishlari etib quyidagilar belgilansin: 

Xizmatning maxsus vakolatli davlat xavfsizlik organi sifatidagi huquqiy maqomi, vakolatlari va faoliyat yo`nalishlarini aniq belgilab beruvchi mustahkam qonunchilik bazasini yaratish; 

bugungi kundagi xavf-xatarlar va tahdidlarga qarshi kurashishning ta`sirchan shakl hamda uslublarini joriy etish; 

yuzaga kelayotgan ijtimoiy-siyosiy va sotsial-iqtisodiy vaziyatni inobatga olgan holda davlat xavfsizligini ta`minlash borasidagi vazifalarni bajarishda mavjud kuch hamda vositalardan samarali foydalanish imkonini beruvchi tashkiliy tuzilmani shakllantirish; 

Xizmat faoliyatini davlat xavfsizligini ta`minlash ishlarining shakl va uslublari, shuningdek, Xizmat harbiy xizmatchilarining idoraviy mansubligi haqidagi ma`lumotlar oshkor bo`lishini istisno etuvchi konspiratsiya tamoyili asosida tashkil etish; 

fuqarolarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlariga og`ishmay rioya etilishini kafolatlaydigan ta`sirchan mexanizmlarni joriy qilish; 

O`zbekiston Respublikasining manfaatlarini munosib himoya qilishga qodir, har tomonlama etuk va vatanparvar yoshlarni Xizmatga jalb etishga qaratilgan kadrlarni tanlash va tayyorlashning mutlaqo yangi tizimini yaratish; 

mehnatga munosib haq to`lash, uy-joy va maishiy shart-sharoitlarni yaxshilash, sog`liqni saqlash tizimini takomillashtirish orqali Xizmat harbiy xizmatchilarining ijtimoiy himoyasini kuchaytirish. 

3. Xizmatning asosiy vazifalari va faoliyat yo`nalishlari etib quyidagilar belgilansin: 

O`zbekiston Respublikasining davlat xavfsizligi va manfaatlarini tashqi va ichki tahdidlardan himoya qilishni ta`minlash, mazkur sohada qonuniylik va qonun ustuvorligini mustahkamlash, huquqbuzarliklarning oldini olish, ularni aniqlash va ularga barham berish; 

O`zbekiston Respublikasining konstitutsiyaviy tuzumi, suvereniteti va hududiy yaxlitligiga tajovuzlarning oldini olish, ularni aniqlash hamda ularga barham berish bo`yicha razvedka va kontrrazvedka faoliyatini amalga oshirish; 

O`zbekiston Respublikasining Davlat chegaralarini qo`riqlash va himoya qilish; 

O`zbekiston Respublikasining Qurolli Kuchlari va mudofaa-sanoat majmuasini davlat xavfsizligiga xavf-xatarlar hamda tahdidlardan himoya qilish, mamlakat mudofaa qobiliyatini mustahkamlash bo`yicha strategik tashabbuslarni amalga oshirishda ishtirok etish; 

terrorizm, ekstremizm, uyushgan jinoyatchilikka, qurol-yarog`, giyohvandlik vositalari va psixotrop moddalarning noqonuniy muomalasiga qarshi kurashish; 

davlat manfaatlari va xavfsizligiga tahdid soluvchi milliy, irqiy va diniy adovatni targ`ib etishga qaratilgan buzg`unchilik faoliyatining oldini olish, uni aniqlash va unga barham berish; 

iqtisodiy, ilmiy-texnikaviy, ijtimoiy va axborot sohalarida davlat xavfsizligini ta`minlash, O`zbekiston Respublikasi xalqining tarixiy-madaniy va boy ma`naviy merosini himoya qilish; 

davlat organlari va boshqa tashkilotlarda davlat manfaatlari va xavfsizligiga tahdid soluvchi korruptsiya holatlariga qarshi kurashish; 

telekommunikatsiya va transport sohasida davlat xavfsizligini ta`minlash, favqulodda holatlarni yuzaga keltiruvchi omillarning oldini olish, aniqlash va ularga barham berish; 

Xizmat tergov qilish vakolatiga kiruvchi jinoyat ishlari bo`yicha tergovga qadar tekshiruv va dastlabki tergov olib borish va tezkor-qidiruv faoliyatini amalga oshirish; 

davlat organlari va boshqa tashkilotlarda davlat sirlari saqlanishi, maxsus aloqa xavfsizligining ta`minlanishi hamda axborotlarni kriptografik himoya qilishni tashkil etish ustidan nazoratni amalga oshirish; 

davlat manfaatlari va xavfsizligiga tahdid soluvchi huquqbuzarliklar sodir etilishiga imkon beradigan sabab va shart-sharoitlarni aniqlash hamda bartaraf etish; 

Xizmatning jangovar va safarbarlik tayyorgarligi holatini takomillashtirish va saqlab turish, kuch va vositalarni favqulodda vaziyatlar yuzaga kelgan hamda harbiy holat joriy qilingandagi harakatlarga tayyorlash. 

4. 2018 yil 1 apreldan quyidagi funktsiyalar: 

O`zbekiston Respublikasining o`ta muhim va toifalangan ob`ektlarida qo`riqlashning texnik vositalarini loyihalash, montaj qilish, sozlash, ta`mirlash va ularga texnik xizmat ko`rsatish bo`yicha ishlarni bajarishga ruxsat berish – O`zbekiston Respublikasi Ichki ishlar vazirligiga; 

rejimli mudofaa ob`ektlarini loyihalash, qurish, ulardan foydalanish va ularni ta`mirlash uchun litsenziya talabgorlariga ruxsat etilganligi haqida ma`lumotnoma berish – O`zbekiston Respublikasi Mudofaa vazirligiga o`tkazilsin. 

5. O`zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 22 yanvardagi 
PF–5308-son “2017-2021 yillarda O`zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo`nalishi bo`yicha Harakatlar strategiyasini “Faol tadbirkorlik, innovatsion g`oyalar va texnologiyalarni qo`llab-quvvatlash yili”da amalga oshirishga oid davlat dasturi to`g`risida”gi Farmoniga muvofiq O`zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining bir guruh deputatlari tomonidan “O`zbekiston Respublikasining Milliy xavfsizlik xizmati to`g`risida”gi O`zbekiston Respublikasi qonuni loyihasi ishlab chiqilganligi ma`lumot uchun qabul qilinsin. 

O`zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasiga mazkur Farmon qoidalaridan kelib chiqqan holda qonun loyihasini qayta ishlash tavsiya etilsin. 

6. O`zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Xizmat bilan birgalikda bir oy muddatda 2018-2022 yillarda O`zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmatining harbiy xizmatchilari uchun arzon uy-joylarni qurish dasturini ishlab chiqsin va tasdiqlasin. 

7. O`zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmatining bayrog`i va emblemasi namunalari 1 va 2-ilovalarga muvofiq tasdiqlansin. 

Belgilansinki, bayroq va emblemadan foydalanish tartibi Xizmat raisi tomonidan tasdiqlanadi. 

8. Xizmat ikki oy muddatda: 

Xizmat faoliyatini tashkil etish; 

Xizmatning ta`lim muassasalari faoliyatini takomillashtirish; 

O`zbekiston Respublikasi Davlat chegarasini qo`riqlash tizimining samaradorligini oshirishni nazarda tutuvchi O`zbekiston Respublikasi Prezidenti qarorlari loyihalarini kiritsin. 

9. O`zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi Xizmat va boshqa manfaatdor idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda qonun hujjatlariga mazkur Farmondan kelib chiqadigan o`zgartish va qo`shimchalar to`g`risidagi takliflarni O`zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin. 

10. Mazkur Farmonning ijrosini nazorat qilish O`zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N.Aripov va O`zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Xavfsizlik kengashi kotibi V.V.Maxmudov zimmasiga yuklansin. 



O`zbekiston Respublikasi Prezidenti                                     SH.MIRZIYOEV 

Toshkent shahri, 2018 yil 14 mart 

 

* * *

 

O`zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 14 martdagi

 

PF-5379-son Farmoniga

 

1-ilova

 

O`zbekiston Respublikasi

Davlat xavfsizlik xizmati bayrog`ining

 

TAVSIFI

O`zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmati bayrog`i barqarorlik, matonat, sodiqlik, fidoiylik va mardlikni ifoda etuvchi 
to`q ko`k rangli to`g`ri burchakli mato ko`rinishiga ega. 

Bayroq markazida geral`dik belgi – O`zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmatining emblemasi tasvirlangan. 

O`zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmati bayrog`ining uzunligi – 250 sm, eni – 125 sm. 
 

* * *

 

O`zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018 yil 14 martdagi

 

PF-5379-son Farmoniga

 

2-ilova

 

O`zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmati

 

emblemasi – geral`dik belgi

 

TAVSIFI

Geral`dik belgi – O`zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmati emblemasi to`q ko`k rangli aylana tasmasi bo`lgan kumush rang doiradan iborat. 

Aylana tasmaning yuqori qismida oq rangli bosh harflar bilan lotin alifbosida: «O’ZBEKISTON RESPUBLIKASI», pastki qismida: «DAVLAT XAVFSIZLIK XIZMATI» deb yozilgan. Ushbu yozuvlar hurlik ma`nosini anglatuvchi sakkiz qirrali ikkita yulduz bilan ajratilgan. 

Doira markazida davlat va jamiyatni tashqi va ichki tahdidlardan himoya qilish ramzini anglatuvchi, pastki qismi cho`zilgan, yuqori burchaklari kesilgan uchburchak ko`rinishiga ega qalqon tasvirlangan. Qalqon yuzasi kumush rangda. Qalqonning markazida O`zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasvirlangan. 

O`zbekiston Respublikasi Davlat gerbidan qalqonning kambar hoshiyalariga qadar quyosh nurlarini ifodalovchi to`g`ri chiziqlar tortilgan. 

Qalqonning kesilgan ikki yuqori va pastki burchaklarida shaxs, jamiyat va davlat manfaatlari muhofazasini anglatuvchi uchta xalqa tasvirlangan. 

Qalqon ortida simmetriya o`qi bo`yicha tig`i pastga yo`naltirilgan qilich joylashgan. Qilich kuch, sha`n, adolat, jasorat va hushyorlikni anglatadi. 

Qilich kumush rangda. Qilich dastagi ettita xalqadan iborat bo`lib, ular O`zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmati faoliyatining asosiy tamoyillarini anglatadi. 

Qalqon va qilich ortida simmetrik ravishda ikki tomonga hilpirayotgan O`zbekiston Respublikasi Davlat bayrog`i tasvirlangan. 

O`zbekiston Respublikasi Davlat bayrog`ining qalqon va qilich ortida joylashuvi konstitutsiyaviy tuzum, suverenitet, hududiy yaxlitlik va davlat manfaatlarining tashqi va ichki tahdidlardan himoyalanganligini anglatadi. 

* * *

 

“O`zbekiston Respublikasining davlat xavfsizligi tizimini takomillashtirish chora-tadbirlari to`g`risida”gi O`zbekiston Respublikasi Prezidenti Farmoniga

 

SHARH


Mamlakat taraqqiyotining hozirgi bosqichida strategik vazifalar va eng muhim islohotlarning muvaffaqiyatli amalga oshirilishi nafaqat davlat va xo`jalik boshqaruvi organlari, balki huquqni muhofaza qiluvchi tuzilmalar faoliyatini ham takomillashtirishni talab etadi. 

O`zbekiston Respublikasi Prezidenti Sh.Mirziyoev 2017 yil 22 dekabrda Oliy Majlisga Murojaatnomasida O`zbekiston Respublikasi Milliy xavfsizlik xizmatini isloh qilish zarurligini ko`rsatib berdi. 

Davlat rahbari tomonidan Konstitutsiya va qonun normalariga og`ishmay rioya etilishini ta`minlash, huquqni muhofaza qiluvchi organlar tizimida o`zaro tiyib turish va manfaatlar muvozanati tamoyilini so`zsiz amalga oshirish, boshqa organlarning funktsiyalarini bajarish va takrorlash holatlariga yo`l qo`ymaslik vazifalari qo`yilgan edi. 

Bu borada O`zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan qabul qilingan “O`zbekiston Respublikasining davlat xavfsizligi tizimini takomillashtirish chora-tadbirlari to`g`risida”gi Farmon xavf-xatar va tahdidlarga samarali tarzda qarshi kurashishga qodir maxsus xizmatning zamonaviy qiyofasini belgilagan holda, davlat xavfsizligini ta`minlashning sifat jihatidan yangi tizimiga asos soldi. 

Farmonga muvofiq O`zbekiston Respublikasi Milliy xavfsizlik xizmati O`zbekiston Respublikasi Davlat xavfsizlik xizmati etib qayta tashkil qilindi. Idoraning nomidan “milliy xavfsizlik” tushunchasining chiqarilishi uning vakolatlari asossiz tarzda kengayishiga shart-sharoit yaratgan omillarni bartaraf etish zarurati bilan bog`liq. Chunki lokal miqyosdagi har qanday muammo milliy xavfsizlikka tahdid sifatida ko`rilishi mumkin edi. Mazkur o`zgartirish ushbu idoraning diqqat-e`tiborini davlat ahamiyatiga ega real tahdidlarga qaratadi. “Davlat xavfsizligi” atamasi xavfsizlikni ta`minlash doirasini aniq belgilaydi va mazkur sohadagi faoliyat yo`nalishlarini ajratib beradi. 

Farmon bilan Davlat xavfsizlik xizmati O`zbekiston Respublikasining konstitutsiyaviy tuzumini, suverenitetini, hududiy yaxlitligini va manfaatlarini tashqi va ichki tahdidlardan himoya qiluvchi maxsus vakolatli organ etib belgilandi. 

Davlat xavfsizlik xizmati faoliyatini tashkil etishning ustuvor yo`nalishlari belgilandi. 

Birinchidan, mazkur idoraning maqomi, vakolatlari va faoliyat yo`nalishlarini belgilagan holda “O`zbekiston Respublikasining Davlat xavfsizlik xizmati to`g`risida”gi qonunni ishlab chiqish va qabul qilish nazarda tutilmoqda. 26 yil oldin qabul qilingan Milliy xavfsizlik xizmati to`g`risidagi amaldagi nizom faoliyatni samarali tashkil etishga imkon bermaydi hamda mamlakatning ijtimoiy-siyosiy va ijtimoiy-iqtisodiy hayotida yuz bergan muhim o`zgarishlarni aks ettirmaydi. 

Ikkinchidan, bugungi kundagi xavf-xatar va tahdidlarga qarshi kurashishning ta`sirchan shakllari hamda uslublarini joriy etish, shu maqsadda idoraning samarali tashkiliy tuzilmasini shakllantirish zarurligi belgilandi. 

Uchinchidan, fuqarolarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlariga og`ishmay rioya etishning alohida muhim ahamiyati ta`kidlandi. Shundan kelib chiqqan holda, Davlat xavfsizlik xizmati tomonidan inson huquqlari qonuniy kafolatlarining qat`iy ta`minlanishiga ustuvor ahamiyat beriladi. 

To`rtinchidan, kadrlarni tanlash va tayyorlashning mutlaqo yangi tizimi tashkil etiladi, harbiy xizmatchilarning ijtimoiy himoyasi kuchaytiriladi. Mazkur choralar Davlat xavfsizlik xizmatiga har tomonlama rivojlangan va vatanparvar yoshlarni jalb etishga imkon beradi. Shu o`rinda idora vakillarining harbiy xizmatchi sifatidagi maqomi ko`rsatib o`tildi, mazkur holat ularga nisbatan harbiy xizmatni o`tash bilan bog`liq barcha cheklov va majburiyatlar tatbiq etilishini anglatadi. 

Beshinchidan, Davlat xavfsizlik xizmati o`z faoliyatini idora ishining shakllari va uslublari hamda harbiy xizmatchilarning idoraviy mansubligi haqidagi ma`lumotlar oshkor bo`lishini istisno etadigan konspiratsiya tamoyillari asosida tashkil etishi belgilandi. Bu davlat xavfsizligini ta`minlash vazifalarini bajarishda mavjud kuch va vositalardan samarali foydalanishni ta`minlaydi. 



Farmon bilan Davlat xavfsizlik xizmatining bayrog`i va emblemasi namunalari tasdiqlandi. 

Idoraviy ramzlarning ta`sis etilishi harbiy xizmatchilarning jangovor ruhini oshirishga hamda ularni davlat xavfsizligini ta`minlash vazifalarini bajarishga safarbar etishga xizmat qiladi. 

O`zbekiston Respublikasi Prezidenti farmonida davlat xavfsizligini ta`minlash sohasida to`planib qolgan muammolarni hal etishga qaratilgan qator topshiriqlar mavjud. Shu munosabat bilan: 

idora faoliyatini tashkil etish, uning ta`lim muassasalari faoliyatini takomillashtirish va Davlat chegarasini qo`riqlash tizimining samaradorligini oshirishga qaratilgan O`zbekiston Respublikasi Prezidenti qarorlarini ishlab chiqish; 

2018-2022 yillarda Davlat xavfsizlik xizmati harbiy xizmatchilari uchun arzon uy-joylarni qurish dasturini ishlab chiqish nazarda tutildi. 

O`zbekiston Respublikasi Prezidentining mazkur Farmoni tarixiy ahamiyatga ega bo`lib, davlat xavfsizligini ta`minlashning sifat jihatdan yangi tizimini shakllantirishning huquqiy asoslarini yaratdi. 

Davlat rahbarining mazkur qarorini amalga oshirish O`zbekiston Respublikasi konstitutsiyaviy tuzumi, suvereniteti, hududiy yaxlitligi va manfaatlarini tashqi hamda ichki tahdidlardan himoya qilish tizimining sifat jihatdan yangi bosqichga ko`tarilishini ta`minlaydi.
 

 


Ko'rib chiqildi: 1800